Ansamblu furca de suspensie cu bucse

de la locomotiva Diesel Electrica de 2100 CP.

a) Caracteristici functionale

Ansamblul furca de suspensie , face parte din suspensia secundara a boghiului locomotive, avand rolul de a prelua sarcinile cutiei locomotive ( de la arcurile duble in foi ) si de a le transmite boghiurilor, mentinand totodata capetele arcurilor duble in foi la o distanta constanta.

b) Calitatea materialelor

-material furca de suspensie : 34 CrNiMo6:
-material bucsa: S 355

c) Tratamente termice

-imbunatatire pentru furca de suspensie
-cementare/calire/revenire pentru bucsa.

d) Caracteristici mecanice

• furca de suspensie
– duritate : 235-285 HB
– rezistenta la rupere : 80-995 daN/mm
– alungirea la rupere : min 12 %
– energia de rupere : min 50 J.
• bucsa
– duritatea : 55-60 HRC
– grosimea tratului cementat: 0,8-1,2 mm